Recenzie Eroare judiciara

Recenzie Eroare judiciara

Eroare judiciara

Eroare judiciara de Anne Holt
Editura Trei
Traducere de Marie – Jeanne Vasiloiu

Mersul la biblioteca se invata din copilarie. Parintii, educatoarea, invatatoarea, cu totii pun cate o caramida in crearea dorintei de a descoperi noi aventuri. Ce pot spune din propria experinta este faptul ca in momentul in care simteam ca cineva ma indruma catre lectura, imi placea sa merg in aceasta directie, dar fiind copil si vazandu-i pe altii ca nu citesc si nemaiavand asupra mea forta care imi starnea curiozitatea, renuntam, cei drept, destul de usor.

Acum, privind in urma mea, gandind cu mintea de adult, spun ca mi-ar fi placut sa fi citit mai mult la viata mea. Indiferent care este momentul in care ai descoperit placea de a citi, ma bucur ca tu, acum, te afli aici pentru a descoperi intamplarile din ultima mea carte citita: Eroare judiciara – Anne Holt.

Aceasta carte impresioneaza in primul rand prin taria de caracter de care da dovada scriitoarea. Autoarea Anne Holt este fost ministru de justitie din Norvegia si a preluat o stire despre un caz de eroare judiciara chiar a unui compatriot.

Johanne Vik si Inger Stubo sunt personajele principale in jurul carora se tese intreaga poveste. Johanne este o cercetatoare care se va implica sa descopere adevarul din spatele unui caz de crima asupra unui copil, caz in urma caruia Aksel Seier a fost inchis timp de 9 ani si pe urma eliberat fara nicio explicatie.

Inger Stubo este un politist care primeste recomandari despre tanara Johanne si ii cere ajutorul despre o serie de rapiri de copii, copii care sunt inapoiati parintilor doar ca fara viata. Felul in care viata le este luata le da mari batai medicilor de la medicina legala, luandu-le foarte mult timp ca sa descopere “arma”. Ambele cazuri la care lucreaza Johanne sunt in perfecta antiteza.

Romanul este greu de citit din cauza impactului emotional, dar, in acelasi timp pe tine cu sufletul la gura. Pentru cei care vor duce povestea la final, vreau sa le spun ca mi-ar placea sa existe un “club virtual” unde saptamanal / bilunar sa se discute despre carti pe care cu totii le-am citit. Aceasta idee mi-a venit citind aceasta carte si vazand ca desi numarul personajelor nu este exorbitand de mare, cu toate acestea am avut mici momente cand ma gandeam oare personajul acesta care este? Consider ca aceasta confuzie se datoreaza si faptului ca numele personajelor sunt mai greu de retinut, fiind prima data cand am de a face cu o carte care isi are radacinile in Norvegia.

Daca ti-am trezit curiozitatea, atunci o sa iti spun ca Anne Holt stie sa impleteasca cu maiestrie povestile, dar stie si sa le ofere un final lin.

Sursa poza Daily Herald